Och oturen bara fortsätter........


Jaha, fortkörningsböter igår när jag och Mia var på väg till praktiken.. 2400:- fattigare... suck..

Och idag då, på väg från ackis får jag PUNKTERING på bilfan!!!
Däcket krökte av från fälgen och där stod vi, jag och maria och tog upp fyra parkeringsplatser vid Max ( fyra mackarna) Jaha och nu då? tänkte vi.. kliade oss i huvet...
Bara börja springa till alla mackar och fråga efter domkraft och fälgkors.
Ingen tur där. Sprang vidare till en däckverkstad och fick låna ett as till domkraft, ett fälgkors och ett jätte stort järnrör.. Folk höll för öronen, skrattade och pekade på oss när vi kom dragandes genom störst korsningen i uppsala med aset... Lät verkligen krig.

Kommer äntligen fram med allt och domkraften går inte in under bilen, den är för låg.. Kul!

Bara ringa efter Mias man Robin som så snällt vände efter att precis kommit hem till alunda från uppsala för att hjälpa två kvinnor i nöd...

Tack robin!
Nu ska jag åka ner till ica och köpa fikabröd till de snälla killarna på däckverkstaden som tack för lånet.

Mina sista 30 timmar har kostat mig runt 6500:- +/-

Vad händer nästa gång?
Törs jag bege mig ut på vägarna i morgon överhuvudtaget??

Ja, ska man skratta eller gråta?

Kommentarer
Postat av: Marita

SKRATTAR...inte för att du haft sån otur, men för att jag kan se er framför mej...Puus på dej gumman!!!

2009-11-11 @ 21:00:58
URL: http://browneyesgirl.blogg.se/
Postat av: Mäggie

Skratta för fan kvinna och säg åt Emil att betala! Det kan du få i julklapp av honom, så de så! Puss

2009-11-12 @ 14:06:09
Postat av: Räddaren i nöden

Ja du Tessan!!

Grabbarna på verkstan tackade så mycket för fikabrödet och undrade hur det hade gått för er. Av nån underlig anledning så skrattade dom när jag berättade att jag fick komma in och rädda er :)

(fast jag tror faktiskt att dom va rätt imponerade av att ni iaf försökte själva)



Så nu vet jag att om jag har tråkigt nån dag så e de bara att be er två att åka ut och åka en sväng, alltid händer det ju något!!! ;)



//Robin

2009-11-12 @ 19:10:13
Postat av: Räddaren i nöden

Ja du Tessan!!

Grabbarna på verkstan tackade så mycket för fikabrödet och undrade hur det hade gått för er. Av nån underlig anledning så skrattade dom när jag berättade att jag fick komma in och rädda er :)

(fast jag tror faktiskt att dom va rätt imponerade av att ni iaf försökte själva)



Så nu vet jag att om jag har tråkigt nån dag så e de bara att be er två att åka ut och åka en sväng, alltid händer det ju något!!! ;)



//Robin

2009-11-12 @ 19:11:03
Postat av: Jessica

Åh bloggtorkan bara fortsätter:-(.....Va har hänt Tessan??Ja väntar med spänning;-)puss puss

2009-11-21 @ 23:35:04
URL: http://jezzicasphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0